Click Here!

Thursday, September 10, 2015

PENCULIK KANAK-KANAK VAN PUTIH DAH KENA TANGKAP

JOM SEPAKAT BANTERAS JENAYAH



Kanak-kanak ini selamat dari penculikan VAN PUTIH
Resepi Bondaku Original mohon maaf kerana lari tajuk sikit berkenaan berita yang VIRAL menular di negara kita kebelakangan ini. Admin amat teruja apabila penculik kanak-kanak VAN PUTIH yang selalu dikaitkan penculik kanak-kanak organ itu dapat diberkas hasil keberanian rakyat MASAI JOHOR.
Jika kita semua sepakat dan mengambil berat diatas kejadian, bersama-sama kita membanteras jenayah ini. Kisah dan tauladan ini kita jadikan batu sempadan agar lebih berhati-hati dimasa hadapan.
Admin percaya yang semua pembaca ini amat sayangkan keluarga anda, dan sama-samalah kita menjaga satu sama lain. Bak kata orang putih 'what goes around comes around', jika hari ini kita bantu keluarga orang lain, esok-esok orang lain pula akan bantu keluarga kita dan begitulah sebaliknya.

VAN PUTIH

Tahniah dan kita mengharapkan semua rakyat di Malaysia khususnya berani tampil memberi bantuan bagi membanteras jenayah memperdagangkan manusia sebegini. Apa yang sedih sekali penculik ini adalah Rakyat Malaysia sendiri yang berbangsa cina dari Sarawak.

PENCULIK VAN PUTIH
Apapun tahniah lagi sekali diucapkan pada rakyat masai yang prihatin mengejar VAN PUTIH tersebut hingga tertangkap dan PDRM juga turut sepantas kilat memberi bantuan. Sikap begini yang harus kita pupukkan kedalam hati nurani bagi sama-sama membanteras kegiatan ini.
Semalam, lagi berita menggemparkan apabila seorang lagi kanak-kanak berumur 11 tahun dari Felcra Bt.9 Sijangkang diculik, dirogol dan dibunuh. Masih banyak lagi kes sebegini berlaku dan kekerapannya amat membimbangkan. Jenayah itu pula dilakukan oleh warga asing dari kemboja kata sumber.
Jadi sebagai ibubapa marilah kita bersama-sama cuba untuk membanteras jenayah yang tak berperikemanusiaan ini demi menjaga martabat Agama dan Tanahair tercinta.
Kebanyakkan lelaki PATI dan pekerja asing di negara ini tinggal di negara ini tanpa pasangan mereka. Begitu juga ancaman dari penagih dadah, duda, lelaki gila seks yang tidak berkahwin, pemabuk dan sumpamanya. Itu tidak termasuk orang gila PEDOFILIA yang memang anak kecil menjadi minat mereka. Adakalanya mereka mungkin tidak dapat menahan nafsu, untuk menggoda wanita dewasa mungkin sukar berhasil. Untuk memperkosa wanita dewasa banyak pula risikonya. Oleh itu pilihan yang ada pada mereka adalah dengan memperkosa anak-anak kecil kita yang tidak mampu melawan.
Oleh itu, didiklah anak perempuan kita dari kecil agar sentiasa menutup aurat dan tingkah laku mereka serta pergaulan.
Ingatlah bahawa pemangsa sentiasa 'mengintai' gerak-geri anak-anak kita untuk mencari peluang memerangkap mereka.

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.
DOA SELAMAT UNTUK ANAK-ANAK KITA SEMUA.
GAMBAR KEJADIAN

Good JOB and #kipidap #dongibab #jombanterasjenayah

Share dan Like page kami : RESEPI BONDAKU ORIGINAL FB
Kalau nak share Sila komen "SAYA SHARE" Mohon kerjasama tQ
(Supaya fanpage lebih aktif di New Feed anda.)


0 comments:

Post a Comment